Ciężki rozruch ......na ciepło

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pinoczet81
    Classic
    • 2010
    • 24

    Witam
    Ja miałem taki sam kłopocik na ciepłym silniku kręcił jak wściekły i po ok. 8 sek. zaskakiwał.Ja wstawiłem małą płytke żeby dawał sygnał do komputera ze silnik jest zawsze zimny i zapala mi lepiej niż bęzyna.Mam ten system już 2 lata i nie ma problemów,u mnie powodem długiego uruchamiania na ciepłymsilniku był kopnięty czujnik który znajduje się w pompie więc nie było sensu rozbierać pompy. Koszt zamontowania takiej płytki to 200zł i jak u was jest to samo to nie warto zmieniać pompy lub jej regenerować.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • piotrekk78
      Drive
      • 2010
      • 40

      Od niedawna jestem posiadaczem Octavi 01 z silnikiem TDI. Miałem podobny problem.
      Czyli zimny silnik – odpalał od pierwszego, na ciepłym ciężko i długo.
      Nasłuchałem się różnych opinii, pompa do wymiany i a najlepiej wszystko po kolei.
      Generalnie temat olałem i miałem głęboko w … siedzeniu.
      Wczoraj wracałem z Poznania, było gorąco, więc i silnik gorący. Zgasiłem go dosłownie na 2 minuty (tankowanie), więc na pewno nie ostygł
      Po wejściu do auta postanowiłem odpalić nie czekając aż zgasną kontroli, tylko od razu, czyli po wsadzeniu kluczyka do stacyjki – od razu odpalanie – zapalił w ułamku sekundy.
      Nie jestem elektronikiem, ale moim zdaniem komputer nie zdążył przesłać info o temperaturze silnika, lub ew. nie zdążył jej odczytać i tym samym nie zastanawiał się przy odpaleniu.
      Oczywiście próbę ponowiłem 10razy – za każdym razem pali z półobrotu
      Od teraz rano odpalam go tylko po gaśnięciu kontrolek (świece trzeba podgrzać), a każde kolejne odpalania – od razu przekręcam kluczyk w pozycję start.
      PS. jeżeli komuś zdarzy się to samo, to napiszcie, na pewno mój przypadek nie jest jedyny

      Komentarz

      • rob555
        Rider
        • 2006
        • 748

        Zamieszczone przez pinoczet81
        Witam
        .Ja wstawiłem małą płytke żeby dawał sygnał do komputera ze silnik jest zawsze zimny i zapala mi lepiej niż bęzyna.Mam ten system już 2 lata i nie ma problemów,u mnie powodem długiego uruchamiania na ciepłymsilniku był kopnięty czujnik który znajduje się w pompie więc nie było sensu rozbierać pompy. Koszt zamontowania takiej płytki to 200zł i jak u was jest to samo to nie warto zmieniać pompy lub jej regenerować.
        Co to za bzdety...od kiedy w AGR sygnal temp idzie z pompy paliwa???
        Sygnal do rozruchu ktory okresla dawke rozruchowa jest brany z czujnika cieczy przy glowicy.
        A co do magicznych plytek to teraz zawsze Ci swiece grzeja....jesli temp ustawiles na <5C
        pozdrawiam

        Diagnostyka i tuning
        hybrydowe wtryski i turbiny
        programy na ulice jak i do sportu

        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
        www.tune-up.pl

        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

        Komentarz

        • Fleishmachine
          Rider
          S_OCP Member
          • 2007
          • 292

          Swietnie... i mnie dotyczy ten problem... fakt ze po dziesieciu latach... ale na liczniku dopiero 180kkm :-/

          [ Dodano: Sro 16 Cze, 10 19:51 ]
          piotrekk78, huh, ciekawe - obczaje i dam znac

          [ Dodano: Sro 16 Cze, 10 19:51 ]
          co nie znaczy ze to jest ucieczka od problemu

          Komentarz

          • giiiienek
            Ambiente
            • 2007
            • 242

            U mnie była to wina pompy wtryskowej zapłaciłem 150zł i zrobili

            Komentarz

            • kamel_waw
              Drive
              • 2010
              • 44

              Panowie, wiem że to zabrzmi banalnie ale przyczyną może być akumulator. Wiem że ktoś powie to dlaczego pali na zimnym kiedy teoretycznie powinno być ciężej, a nie pali na ciepłym. Otóż nie wiem. Ale u mnie jest tak, że przypadkiem odkryłem że jak nie mogłem odpalić, kręciłem i kręciłem i nic. Całe szczęście że byłem na wsi i obok stał samochod szwagra, podłączyłem przewody do jego AKU i ciach, odpalił mi od pierwszego strzała
              Pisałem o swoim problemie w innym wątku i prośbą o analizę VAG i był mały odzew, więc kończę temat w tym wątku. CHECK YOUR AKU

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                kamel_waw, Ale Ty piszesz o 1.8 AGN, a nie o TDI :?:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • kamel_waw
                  Drive
                  • 2010
                  • 44

                  Zamieszczone przez Maicroft
                  kamel_waw, Ale Ty piszesz o 1.8 AGN, a nie o TDI :?:
                  Tak piszę o AGN. Jak akumulator nie ma odpowiedniego napięcia, w sensie że nieoczekiwanie spada w pewnym momencie to chyba nie ma różnicy czy to AGN czy TDI. Sprawny w 100% akumulator jest chyba bardziej potrzebny silnikowi diesla do rozruchu niż benzynie, chyba nie bez powodu aku do diesla jest mocniejszy i częściej problemy z rozruchem wystepują zimą w dieslach. Przynajmniej tak mi się wydaje. Mówię o swoim przypadku gdzie przyczyny problemu z rozruchem szukałem wszędzie a okazało się że to wadliwy akumulator, teoretycznie sprawny a jednak nie do końca.
                  Pozdr.

                  Komentarz

                  • rob555
                    Rider
                    • 2006
                    • 748

                    kamel_waw dobrze kombinuje...problem jest bardziej z pradem niz dawka paliwa dlatego te regeneracje pompy to mozna sobie w d... wsadzic
                    Pytanie jest tylko czy chcecie co 2 lata zmieniac dobry akumulator na nowy czy zrobic myk w programie i nawet 5letnia centra bedzie wystarczajaca :twisted:
                    pozdrawiam

                    Diagnostyka i tuning
                    hybrydowe wtryski i turbiny
                    programy na ulice jak i do sportu

                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                    www.tune-up.pl

                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                    Komentarz

                    • piotrekk78
                      Drive
                      • 2010
                      • 40

                      Problem niestety powrócił.
                      Wcześniej pisałem, że odpala szybciej kiedy nie czekam aż kontrolki zgasną.
                      Teraz zgłupiałem… może to był przypadek, lub coś (jakiś czujnik) nagle się ‘inaczej zwarł’ i po prostu auto szybciej paliło.

                      W chwili obecnej na zimnym silniku pali na dotyk, na ciepłym niestety dłuuuugo.
                      Słyszałem taką opinię, że komputer może odczytywać błędną temperaturę i podaje złą dawkę, ale prawdę mówiąc po tym wszystkim co przeczytałem na forum sam nie wiem ;((

                      Jeżeli ktoś już się z tym uporał i zna rozwiązanie – będę wdzięczny za dobrą radę.

                      Ps. przecież w końcu padnie aku, rozrusznik… no i wkurza mnie jak inni wsiadając do starych rupoli i odpalają z pierwszego )

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        ludzie przestancie sie rozwodzic nad tym tematem sprawa jest od dawna wyjanisniona jest to problem zwiazany z programem i jedynym jego rozwiazaniem jest drobna korekta programu.jest to bolonczka wiekszosci silników tdi 1.9 i 2.0. jesli masz uszkodony czujnik temp.to naj czesciej bedzie zanizał temperature wiec wtedy macie wieksza dawke paliwa i automatycznie łatwiej zapala . dla swietego spokoju sprawdzic mozna to vagiem jesli nie zawyrza temp. to tylko wyjsciem jest korekta programu i tyle .
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • Fleishmachine
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 292

                          dokladnie... w moim silniku AGR korekta programu wykonana przez ROB555 pomogla w 100% - koszt niewielki, a przynajminej nie dobijam auta i mam swiety spokoj. \

                          Komentarz

                          • piotrekk78
                            Drive
                            • 2010
                            • 40

                            A jeżeli okazało by się, że walniety jest czujnik to wymiana załatwi sprawę na dobre?

                            Jaki jest koszt takiego czujnika i czy można samemu to zrobić?
                            Gdzie dokładnie on się znajduje?

                            Komentarz

                            • przemek88
                              Rider
                              • 2009
                              • 613

                              Witam

                              i jak poradził sobie ktoś z problemem: trudnego rozruchu ciepłego silnika?


                              Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                              Komentarz

                              • Krzych
                                Rider
                                • 2005
                                • 671

                                Zamieszczone przez przemek88
                                Witam

                                i jak poradził sobie ktoś z problemem: trudnego rozruchu ciepłego silnika?
                                Wątek ciągnięty od 10 stron, a Ty zadajesz to samo pytanie.
                                Jeśli masz z tym problem, to zapraszam, na 100% opanujemy
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz

                                • przemek88
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 613

                                  Zamieszczone przez Krzych
                                  Zamieszczone przez przemek88
                                  Witam

                                  i jak poradził sobie ktoś z problemem: trudnego rozruchu ciepłego silnika?
                                  Wątek ciągnięty od 10 stron, a Ty zadajesz to samo pytanie.
                                  Jeśli masz z tym problem, to zapraszam, na 100% opanujemy
                                  Zapytałem bo jedni piszą ze to akumulator inni ze rozrusznik. Ale mniejsza z tym.
                                  Pisałem dzisiaj do was maila cena taka jak wszędzie ale może macie jakieś zniżki dla OCP? :P:P


                                  Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                  Komentarz

                                  • adamoskii
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 3

                                    witam
                                    Gdzie moge znaleźć dobrego mechanika ktory mogłby zrobic mapy w okolicach jarocina (wielkopolskie)?

                                    Komentarz

                                    • piotrekk78
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 40

                                      Witam,

                                      Prosił bym o informację, najlepiej na PW, osób, firmy naprawiającej tą wadę w sprawie przeprogramowania, celem usunięcia usterki związanej z ciężkim rozruchem na ciepłym silniku.

                                      ps. z góry dziękuje za kontakt w tej sprawie.

                                      Komentarz

                                      • mar77_
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 8

                                        Wymieniłem akumulator pali bez problemów, miałem objaw że na ciepłym silniku ciężko palił.

                                        Komentarz

                                        • harry.wesoly
                                          Drive
                                          • 2009
                                          • 51

                                          Octavia 99r, silnik AHF, 110 km, na zimny pali, na ciepłym kręci. Dziś odłączyłem kostkę od czujnika temperatury płynu chłodzącego i na ciepłym pali idealnie. Jak kręcę nie czekając na zgaśnięcie kontrolek pali od ręki, jak poczekam aż zgasną kontroli włącznie z ostatnią jaka gaśnie tj. od świec pali idealnie ale minimalnie gorzej jak nie czekając na ich zgaśnięcie. Czujnika nie wyjmowałem, wypiąłem jedynie kostkę. Czy to oznacza że po wymianie czujnika na nowy problem ustanie? Czy można jeździć na wypiętej kostce (czujnik nie wyjęty z bloku)? Jedyny minus, że grzeje świece i nie pokazuje temp. silnika. CO o tym sądzicie?
                                          Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                                          Komentarz

                                          • pawelpap
                                            Ambiente
                                            • 2010
                                            • 182

                                            czytając te wszystkie posty zdecydowałem się na kupno nowego aku mam nadzieję że pomoże jak nie będę walczył dalej tzn wgrywał nowe mapy.. jak narazie czekam na nowego boscha s5 77 aH

                                            Komentarz

                                            • harry.wesoly
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 51

                                              To jak próbował ktoś jeździć bez podpiętej kostki do czujnika temperatury płynu chłodzącego? Czy przy wymianie w/w czujnika nastąpi jakiś ubytek w cieczy? trzeba będzie zrobić dolewkę? Czy wymieniając ten czujnik należy o czymś ważnym pamiętać np jak wyczytałem należy odkręcić pokrywę od zbiorniczka celem wyrównania ciśnienia?
                                              Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą

                                              Komentarz

                                              • pawelpap
                                                Ambiente
                                                • 2010
                                                • 182

                                                Powiem tak, przeczytałem wszystkie wątki odnośnie tego rozruchu.... są trzy rozwiązania: akumulator, mapa, dwumasa.. i właśnie w tej kolejności... zamontowałem wczoraj rano nowy aku boscha s5 77 Ah i.... no pomogło w 100 % przynajmniej na razie.. pali tak samo na ciepłym i zimnym i co dla mnie ważne... nie ma już tego "uderzenia" przy odpaleniu... jest poprostu płynne ciche przejście po odpaleniu... tak więc z mojej strony dla osób mających podobny problem proponuję zainwestować w nowy aku ( i tak trzeba co 4-5 lat zmieniać )

                                                Komentarz

                                                • TOOLken
                                                  Classic
                                                  • 2008
                                                  • 12

                                                  Witam,
                                                  mi pomogło mapowanie silnika. Miałem jeszcze dodatkowy objaw oprócz ciężkiego zapalania na ciepły silnik, a mianowicie: przy starcie(np ze świateł) przy większych obrotach zostawiałem zasłonę dymną za sobą mapowanie pomogło na te bolączki

                                                  Komentarz

                                                  • Dobrzyl
                                                    Ambiente
                                                    • 2009
                                                    • 209
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                                    a co jesli po wymianie akumulatora i dwu masy problem nadal występuje ;? zmiana map :? jesli tak to gdzie ktos juz moze robiłi to w stolicy ; ?>
                                                    Łukasz

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...